Zavrieť

Fitness značka, ktorú pozná celý svet. Vďaka čomu prerazila NEBBIA?

Experti na superodpočet na výskum a vývoj > Aktuality > Aktuality > Fitness značka, ktorú pozná celý svet. Vďaka čomu prerazila NEBBIA?
Aktuality
27 septembra, 2022

Firemnou DNA je nadšenie pre fitness

Príslovie hovorí, že keď sa robí niečo s vášňou, práca sa vydarí. Nie je to len fráza. Martin Pecko, CEO spoločnosti NEBBIA, s. r. o. mal so svojou manželkou Stankou vždy vášeň pre fitness. Založili spoločnosť, ktorá sa od začiatku venuje oblečeniu pre fitness športovcov a dnes patrí medzi svetovú špičku. V rozhovore nám poskytol informácie nielen o tom, ako sa poučiť z vlastných chýb alebo ako získavať feedback z trhu, ale samozrejme aj o trendoch v móde.

CEO NEBBIA, Martin Pecko

 

Vaša spoločnosť vznikla v roku 1997. Prečo ste sa zamerali práve na oblečenie pre fitness a bodybuilding?

Pre mňa a manželku Stanku boli vždy vášňou fitness a kulturistika. Aktívne sme posilňovali a vlastnili fitness centrum. Koncom 90. rokov sme si uvedomili, že síce stúpa popularita tohto športu, avšak chýba silná značka, ktorá by ponúkala fitness nadšencom špecializované oblečenie a zároveň by bola pre nich vzorom. Stanka má svoj vlastný štýl, ktorý je vidieť na každom NEBBIA kúsku.

Prispôsobovali ste Vaše kolekcie a tovar dopytu na trhu?

Každý výrobca oblečenia musí aspoň čiastočne sledovať trendy. V období keď sa nám začalo dariť, sme dostávali veľa podnetov na nové druhy oblečenia. Začali sme na tieto dopyty reagovať a vytvorili sme aj novú outdoorovú kolekciu na zimu. Chvíľu to fungovalo, ale stratili sme našu fitness identitu a na nejakú dobu sme prišli aj o svojich verných zákazníkov. Netrvalo dlho a vrátili sme sa späť k nášmu pôvodnému zámeru – byť jednotkou vo fitness móde. Snažíme sa však prinášať niečo nové a inovatívne.

Čo pomohlo k tomu, že dnes ste celosvetová top značka medzi fitness oblečením?

Určite to ovplyvnilo veľa faktorov. V prvom rade sme naše rady rozšírili o nových zamestnancov, ktorí to s expanziou na zahraničné trhy vedeli. Začali sme tiež chodiť na medzi- národné výstavy, vyhľadávali a sponzorovali sme športovcov mimo hraníc Česka a Slovenska a v neposlednom rade sme sa snažili rozšíriť naše chápanie fitness a módy. Prestali sme uvažovať v zmysle „čo sa nosí u nás doma“, ale sledovali sme svetové trendy, ktoré skôr či neskôr aj tak dorazia do nášho regiónu.

Spolupracujete s mnohými známymi športovcami a klubmi. O aký typ spolupráce ide?

Našu spoluprácu s atlétmi delíme do troch hlavných kategórií. Buď sú to bártroví influenceri, ktorým zašleme naše oblečenie a oni nám za to vytvoria niekoľko postov na sociálnych sieťach a šíria dobré meno značky. Druhú skupinu tvoria platení športovci, s ktorými máme podpísané zmluvy na dlhodobú spoluprácu. Tu už riešime konkrétne počty postov, stories či iného obsahu. V tretej skupine sú atléti a influenceri, ktorí sú zapojení do nášho affiliate programu, vďaka ktorému získavajú 10 % z každého nákupu, ktorý bol zrealizovaný prostredníctvom ich personalizovaného odkazu.

Prebieha vývoj nových kolekcií na Slovensku?

Áno, dizajn a výber vhodných materiálov začína v našom sídle v Žiline. Máme vlastné dizajnové oddelenie na čele s hlavnou dizajnérkou Stankou, kde sa pripravujú prvé vzorky. Tie sa opakovane posielajú do veľkovýroby v Bulharsku, až kým nedosiahneme maximálnu spokojnosť a istotu, že daný kúsok splní nároky aj toho najtvrdšie trénujúceho atléta. Preto spolupracujeme s top športovcami, ktorí naše oblečenie okrem iného aj testujú. Samozrejme sa riadime aj spätnou väzbou zákazníkov. Použitý materiál pochádza z Talianska, Španielska alebo Portugalska.

„Nekopírujeme trendy, my ich chceme tvoriť.“

Ktorý z predajných kanálov je dnes pre fashion najviac dôležitý?

Náš podiel predaja je 65 % B2B, ktorého veľká časť končí v online. Náš priamy koncový zákazník nakupuje v rovnakej miere v online aj v kamenných predajniach. Myslím si, že pre fashion zákazníka sú dôležité e-shopy aj maloobchodné predajne. Na internete si môže vyhliadnuť svoj nový outfit, prípadne nájsť inspiráciu, ktorú si príde vyskúšať a kúpiť na predajňu.

Oblečenie je o trendoch a móde. Niektoré trendy vydržia jednu sezónu, iné aj mnoho rokov. Ako je to vo fitness móde?

Závisí od regiónu. V južných krajinách je typický predaj farebnejších kúskov. V Strednej Európe to je zas o tmavých odtieňoch. Hitmi sú stále čierna a jednoduchosť. Medzi mužmi aj ženami sú veľmi obľúbené mikiny s kapucňou. Aktuálne sú veľkým trendom medzi ženami legíny s vysokým pásom a bočným vreckom. U mužov stále dominujú šortky. Avšak aj tu vidíme narastajúci záujem mužov o pánske legíny, ktoré si oblečú pod krátke nohavice. Rastie tiež dopyt zo strany zákazníkov, ako aj naša vlastná potreba udržateľnejšej módy. Rozširujeme preto naše oblečenie o ekologické kolekcie, ktoré sú vyrobené z recyklovaných plastov z morí.

Aký je rozdiel medzi dizajnom vo fitness a fashion móde, napríklad pri sezónnom výbere farieb a detailov?

Tým, že posilňovanie je indoorový šport, nemusíme príliš riešiť sezónnosť — čo sa hlavne materiálov a strihov týka. Pri letných kolekciách siahame po farebnejších kúskoch a pri jesenných ideme do zemitých farieb. Klasické farby ako je čierna, modrá a biela sa však predávajú veľmi dobre po celý rok.

Čím sa podľa Vás odlišujete od iných značiek?

Výnimočnými nás robí predovšetkým náš dizajn, ktorý má jasné rozpoznateľné prvky. Nekopírujeme trendy, my ich chceme tvoriť. Dbáme na kvalitu v každom stupni výroby. Ako výhodu vnímam aj to, že aj napriek medzinárodnému pôsobeniu, sme stále rodinný podnik. Vďaka tomu máme aj my vo vedení neustály kontakt so zákazníkom a dostávajú sa ku nám ich postrehy a recenzie. Tie dokážeme veľmi rýchlo a efektívne implementovať do ďalších kolekcií.

Ste kulturista. Čím Vás očaril tento šport?

Posilňovanie milujem od mladého veku. Cvičenie však už beriem viac ako nástroj k udržaniu si kondície tela a mysle, nenaháňam sa viac za veľkými svalmi. Prvoradé je pre mňa zdravie a preto sa aktuálne venujem rôznym športovým aktivitám, ako beh, bicyklovanie či turistika. Na tréning v miestnej posilňovni si nájdem čas už len zriedka, zacvičím si preto radšej doma.

„Spoluprácu so spoločnosťou Ayming hodnotím ja a celý tím NEBBIA veľmi pozitívne. Sprevádzali nás celým procesom, ktorý predchádzal uplatneniu superodpočtu. Ayming by som odporučil každej inovatívnej spoločnosti.“

Martin Pecko, CEO NEBBIA

Šetrite svoj čas a spoľahnite sa na našich odborníkov na inovácie. Vyriešime za Vás:

Superodpočet na výskum a vývoj
Revízia odpočtu na výskum a vývoj
Dotácie EÚ pre firmy
Osvedčenie o spôsobilosti vykonávať VaV
Patent box
Inovačný manažment

Ak máte záujem o bližšie informácie, neváhajte a kontaktujte nás.

Inšpiratívne príbehy inovatívnych firiem – stiahnite si bezplatnú brožúru plnú inšpirácie.
Ste na sociálnej sieti LinkedIn? My tiež! Sledujte aktuálne informácie na  LinkedIn ikona Ayming.

Zobraziť komentáre

Nekomentované

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *